40års fest

 
Igår for vi till Övik för att fira min morbror som fyller 40år på tisdag. Fick träffa mina småkusiner och hjälpte Nora med att välja kläder. Vi åt lunch där, småplock från allt och inget.
 

Lite senare under dagen blev det tårta och present öppning. När vi hade ätit klart och alla var nöjda satt vi och snackade. Helt plötsligt kom alla ungar springandes fram till morbror och knöt en bindel runt hans ögon.
 

Då var det kidnappning på gång! Han hade ingen aning om det skulle ske så han blev väldigt överraskad må jag då säga! Vi körde till ett ställe mellan Övik och Bjurholm som heter Kerstinsudde i Trehörningssjö.
 

Mot kvällen innan middagen och tävlingarna vi skulle ha så badade vi badtunna och basta. Jag och vissa andra badade även i sjön vilket var svinkallt! När vi skulle göra tävlingarna var jag i min morbrors lag och såklart så vann vi. Sen blev det middag utomhus och efterrätt.
 

Kommentarer
jengan säger:

ååh! underbara älskade trehörningsjö! de är ett fint och minnes värt ställe! jag har tillbringat säkert hälften av mitt liv där! 16 somrar och en hel del vintrar också!

2013-10-14 | 23:15:56
Bloggadress: http://nattstad.se/jenniferadriansson

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail:

Adress:

Kommentar:

Trackback